Adsense

Wednesday 24 June 2015

MUJI MAHU BINA RUMAH JAGAAN BAK HOSPITAL

PENGALAMAN bekeja sebagai bekas Ketua Jururawat Hospital Serdang yang mengendalikan pesakit warga emas selama lebih dua dekad mendorong Muji Sulaiman, 54, mengasaskan Rumah Jagaan dan Rawatan Orang Tua al-Ikhlas (Rumah al-Ikhlas) di Kampung Pulau Meranti, Puchong, Selangor.
Menurut Muji, niat murni itu tercetus ketika beliau masih bertugas pada tahun 1999 selepas melihat beberapa pesakit warga emas yang tidak dibawa pulang oleh keluarga masing-masing.
"Ketika itu, ada pesakit wanita berumur yang belum cukup sihat tetapi sudah dibenarkan pulang. Bagaimanapun, warisnya tidak datang membawa dia pulang ke rumah.
"Walaupun tiada hubungan kekeluargaan, saya tetap membawanya pulang ke rumah di Puchong Perdana atas dasar ingin membantu sesama Islam.
"Bilangan pesakit berumur di hospital Serdang yang tidak dibawa pulang keluarga masing-masing turut bertambah dari semasa ke semasa," kata beliau yang membawa pulang 25 orang warga emas dari hospital untuk dijaga dan dirawat bersama anak-anaknya di dua bilik dan ruang tamu rumah mereka.
- KOSMO
Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0716&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_02.htm#ixzz3e2fXgJK1 
Hakcipta terpelihara